دسر فرانسوی کافه کرموند


مواد لازم برای کوکی
مواد غذایی مقدار
کره یک پیمانه
شکر یک پیمانه
تخم مرغ دو عدد
عصاره وانیل یک و نیم قاشق چای خوری
آرد سه پیمانه
نمک سه چهارم قاشق چای خوری
پکینگ پودر یک چهارم قاشق چای خوری
پسته خرد شده یک سوم پیمانه
زردآلوی خرد شده نصف پیمانه

برای موس چیزکیک لیمویی
مواد غذایی مقدار
پنیر خامه ای هشت اونس
پودر قند یک چهارم پیمانه
پوست لیموی تازه دو قاشق چای خوری
عصاره وانیل یک قاشق چای خوری
خامه غلیظ یک پیمانه
پودر قند یک قاشق غذا خوری
عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری

برای کیک شکلاتی
مواد غذایی مقدار
شکلات تلخ دو اونس
پودر کاکائو بدون شکر نصف پیمانه
آب جوش نصف پیمانه
شکر سفید یک پیمانه
روغن گیاهی یک سوم پیمانه
تخم مرغ  دو عدد
عصاره وانیل دو قاشق چایخوری
آرد همه منظوره سه چهارم پیمانه
نمک سه چهارم قاشق چای خوری
جوش شیرین سه چهارم قاشق چای خوری

برای تزئین
مواد غذایی مقدار
پوست لیمو به مقدار لازم
تمشک به مقدار لازم
پودر کاکائو به مقدار لازم


طرز تهیه دسر فرانسوی کافه کرموند

امروز می خواهیم طرز تهیه یک دسر فرانسوی فوق العاده به اسم کافه کرموند را به شما عزیزان آموزش بدهیم. می شود گفت این یک دسر جدید بین دسرهای فرانسوی محسوب می شود و به این شکل است که یک فنجان قهوه با سه تا پنج دسر مختلف در یک بشقاب سرو می شود. دسر های کوچک که فقط به اندازه یک یا دو لقمه هستند. شاید فکر کنید که درست کردن سه تا پنج دسر می تواند خیلی سخت باشد ولی باید بگوییم که این فقط به زمان بندی شما بستگی دارد که درست کردن آن ساعت ها وقت شما را نگیرد.

حالا می رویم  سراغ درست کردن این دسر خوشمزه و بی نظیر.


مرحله اول: آماده کردن خمیر کوکی
اولین چیزی که باید درست کنید خمیر کوکی است.

نکته: می توانید این خمیر را یک هفته یا دو هفته زودتر درست کنید.

این یک کوکی خوشمزه کره ای است که با پسته و زردآلو درست می شود.

برای تهیه آن داخل کاسه همزن یک پیمانه کره و یک پیمانه شکر می ریزیم و هم می زنیم تا باهم مخلوط شوند بعد دو عدد تخم مرغ و یک و نیم  قاشق چای خوری عصاره وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم. بعد از مخلوط کردن این مواد حالا داخل یک کاسه به اندازه سه پیمانه آرد، سه چهارم قاشق چای خوری نمک و یک چهارم قاشق چای خوری پکینگ پودر می ریزیم. بعد این مواد را باهم مخلوط کرده و طی سه مرحله به مخلوط کره اضافه می کنیم و هم می زنیم. در این مرحله یک سوم پیمانه پسته تفت داده شده بدون نمک اضافه می کنیم که کمی خرد شده اند و در آخر نصف پیمانه زردآلوی خرد شده می ریزیم و هم می زنیم تا به شکل خمیر درآید. خمیر بدست آمده را به دو قسمت تقسیم می کنیم و به شکل الوار درآورده و داخل کاغذ شیرینی پزی می پیچیم.

و یکی از خمیرها را داخل یخچال می گذاریم و روی خمیر بعدی تاریخ زده و داخل فریزر قرار می دهیم تا برای مهمانی بعدی آماده باشد.


مرحله دوم: پخت کوکی
صبح روز بعد که مهمان دارید خمیری که داخل یخچال گذاشته بودید را بیرون  بیاورید و به اندازه یک چهارم اینچ برش دهید و داخل سینی فر کاغذ شیرینی پزی گذاشته و کوکی های برش خورده را روی کاغذ شیرینی پزی بگذارید. اگر دوست دارید می توانید اضافه تر درست کنید تا تعداد بیشتری از کوکی ها داشته باشید. بعد سینی را داخل فر با دمای سیصد و پنجاه درجه فارنهایت و به مدت دوازده تا پانزده دقیقه قرار می دهیم. وقتی کوکی ها طلایی شدند، آماده اند. به این ترتیب یکی از دسرها آماده شد.

مرحله سوم: تهیه موس چیزکیک و لیمو
برای دسر دوم که موس چیزکیک و لیمو هست و شما می توانید از روز قبل اقدام به آماده کردن آن کنید، داخل کاسه همزن برقی هشت اونس پنیر خامه ای می ریزیم و یک چهارم پیمانه پودر قند دو قاشق چای خوری پوست لیموی تازه و در آخر یک قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه کرده و همه مواد را هم می زنیم تا باهم ترکیب شوند و مخلوط آماده شده را به یک کاسه منتقل می کنیم. حالا داخل کاسه همزن یک پیمانه خامه غلیظ می ریزیم و یک قاشق غذا خوری پودر قند و نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل ریخته و با دور تند همزن می زنیم تا خامه فرم بگیرد بعد خامه فرم گرفته را طی سه مرحله به مخلوط پنیر خامه ای داخل کاسه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا باهم ترکیب شوند.

نکته: این مخلوط را نباید زیاد هم بزنید چون می خواهیم یک مایع  سبک و نرمی برای موس داشته باشیم.

حالا این مخلوط را داخل قیف شیرینی پزی می ریزیم و ماسوره ستاره ای گذاشته و به مدت یک شب داخل یخچال می گذاریم تا سفت شود. روز مهمانی ظرف هایی را که برای این دسر در نظر گرفته اید را پر کنید. و در آخر روی آن کمی پوست لیمو ترش بریزید و دوباره در یخچال بگذارید. موقع سرو می توانید یک تمشک کوچک هم روی آن قرار دهید.


مرحله چهارم: تهیه کیک شکلاتی
حالا نوبت به طرز تهیه دسر سوم می رسد. این دسر را می توانید صبح روز مهمانی درست کنید چون خیلی ساده و سریع آماده می شود. داخل یک کاسه بزرگ دو اونس شکلات تلخ می ریزید ونصف پیمانه پودر کاکائوی بدون شکر و نصف پیمانه آب جوش اضافه می کنید و به مدت پنج دقیقه اجازه می دهید مواد داخل کاسه بمانند این باعث می شود که پودر کاکائو عمل آید. بعد یک پیمانه شکر سفید می ریزیم و با همزن دستی هم می زنیم و بعد یک سوم پیمانه روغن گیاهی و دو عدد تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

نکته: تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم.

بعد دو قاشق چای خوری عصاره وانیل می ریزیم و هم می زنیم حالا مخلوط شکلات را کنار می گذاریم و در یک کاسه دیگر سه چهارم پیمانه آرد همه منظوره می ریزیم و سه چهارم قاشق چای خوری نمک و سه چهارم قاشق چای خوری جوش شیرین اضافه کرده و هم می زنیم و بعد از ترکیب شدن مواد خشک، آن را کم کم به مخلوط شکلات اضافه می کنیم و هم می زنیم زمانی که خوب باهم مخلوط شدند داخل قالب می ریزیم.

نکته: برای اینکه این کیک ها به راحتی از قالب دربیایند می توانید از سینی قالب سیلیکونی مینی مافین استفاده کنید اما اگر از این قالب ها ندارید می توانید از قالب معمولی مافین هم استفاده کنید فقط قبل از اینکه مایع را داخل قالب بریزید باید قالب را خوب چرب کنید.

نکته: چون این مایع خیلی شل هست بهتره که داخل یک پارچ بریزید و یا با اسکوپ یک اینچی مینی کوکی از مایع داخل قالب بریزید. حواستان باشد که قالب را پر نکنید.

در این مرحله قالب را داخل فر با دمای چهارصد و بیست و پنج درجه فارنهایت می گذاریم و به مدت دوازده تا سیزده دقیقه صبر می کنیم تا آماده شوند. وقتی کیک ها پختند از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم کمی خنک شوند اگر بلافاصله بعد از خارج کردن از فر بخواهید از قالب در بیاورید خرد می شوند پس حداقل باید یک ساعت زمان دهید تا خنک شوند. بعد برای تزئین کمی پودر کاکائو روی آنها بپاشید.


مرحله آخر: سرو و تزئین
حالا نوبت به چیدن ظرف سرومان می رسد پیشنهاد می کنیم برای این دسر از بشقاب مستطیلی استفاده کنید اما اگر بشقاب مستطیلی نداشتید می توانید از بشقاب مربعی شکل یا گرد هم استفاده کنید.

نحوه چیدن در ظرف مستطیلی به ترتیب از چپ به راست به این شکل هست که اول یک فنجان اسپرسو یا قهوه تلخ می گذارید بعد یک کیک شکلاتی کنار فنجان بگذارید و بعد موس چیزکیک را از یخچال دربیاورید و یک تمشک روی آن بگذرید و برای سرو یک قاشق قهوه خوری هم کنار آن بگذارید و در آخر کوکی را داخل بشقاب قرار بدهید. حالا اگر بشقاب مستطیلی ندارید می توانید داخل بشقاب گرد یا مربعی به این شکل بچینید که اول فنجان را در مرکز بشقاب بگذارید و بعد بقیه دسر ها را دور آن بچینید حالا یک فضای خالی دارید(نگران نباشید نیازی نیست که یک دسر دیگر درست کنید) که در این قسمت می توانید از مقداری بستنی آماده استفاده کنید بهتر است یک اسکوپ بستنی اسپرسو یا بستنی پسته ای باشد.



مفهوم این بشقاب این است که ابتدا کیک شکلاتی را میل کنید چون شکلات همیشه می تواند وسوسه انگیز باشد و بعد موس چیزکیک را، و در آخر یک فنجان قهوه با این کوکی خوشمزه خیلی عالی خواهد بود.

امیدوارم از این دسر خوشتان بیاد و حتما امتحانش کنید.